HTML

Zaftos

Nincs megjeleníthető elem

Ajánló

Friss topikok

Címkék

államfő (1) állás (2) állatkínzás (1) állatmentés (1) applikáció (1) árvíz (2) átverés (2) baleset (18) bank (2) belügyminiszter (2) bevásárlóközpont (3) biztosítás (3) bkk (3) BKK (1) BKV (2) bkv (1) Blikk (1) budapest (9) bűncselekmény (3) bűnözés (2) busz (1) cenzúra (1) corvin (1) csokoládé (1) csőtörés (1) Dunakanyar (1) edigital (1) életmentés (1) elkúrtuk (1) emese (1) erste (1) facebook (1) fényképezés (1) fesztivál (1) Fidesz (1) fidesz (3) film (3) főpolgármester (1) fórum (1) fotó (1) fotózás (2) generali (1) google (2) gps (1) gyilkosság (1) gyújtogatás (1) havariapress (1) helikopter (1) helyesírás (4) híd (1) hídfoglalás (1) hídmászás (1) hídmászó (1) hirdetés (4) hitel (1) hóhelyzet (1) honlap (1) honvédség (1) index (1) ingatlan (1) internet (3) kábbellopás (1) kampány (1) karácsony (1) karambol (2) károkozás (1) katasztrófavédelem (8) kéklámpa (3) kerékpár (1) kgfb (1) kiállítás (1) kika (1) kismama (1) köki (1) koldus (1) kommunikáció (1) kormány (3) közlekedés (7) közszolgálat (2) KRESZ (1) kresz (1) kutya (1) lakás (1) lakásvásárlás (1) lamborghini (4) lánclevél (1) marketing (4) mdf (1) média (31) médiatörvény (4) mentőautó (1) mentőbaleset (1) mentőszolgálat (2) metró (2) miniszter (1) miniszterelnök (3) mobiltelefon (2) motorcsónak (1) MTI (3) mti (1) nav (1) nca (1) netbank (1) nokia (1) nyugdíj (3) okostelefon (1) ombudsman (2) országgyűlés (2) OTP (1) otp (1) parkolás (6) parlament (1) pénz (1) pénzszállítók (1) pénzügyek (1) polgárőrség (2) politika (11) Pomáz (1) porsche (4) posta (1) PTK (2) ptk (2) reklám (4) rendezvény (1) rendőrség (16) repülőtér (1) rtl (1) sajtólista (1) SMS (1) sms (1) spam (2) sportkocsi (2) száguldás (2) szakszervezet (1) szemét (1) szén-monoxid (1) szerződés (1) színész (1) sziréna (1) szobor (1) szolgáltatás (1) táblagép (1) tablet (1) taxi (2) tek (1) Telenor (1) televízió (2) tesco (2) Tesco (2) titkosszolgálat (1) tömegközlekedés (2) tüntetés (3) tűzcsap (1) tűzoltóautó (1) tűzoltóság (17) tűzveszély (1) tűzvonalban (1) tv2 (1) ügyfélkapu (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) útdíj (1) útépítés (1) utv (1) üzemanyag (1) választások (2) vásárlás (4) videó (1) villamos (1) vízi (1) zavargás (2) zene (1) zmne (1)

BKK: Hülye BKV

2012.08.04. 15:57 Tűzgolyó

Íme egy gyönyörű MTI hír:

"Kigyulladt egy 38-as autóbusz szombat délelőtt a XXI. kerületi II. Rákóczi Ferenc utcában - erősítette meg a Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere az MTI értesülését. A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője elmondta: a lángokat, amelyek vélhetően az üzemanyag-ellátó rendszer környékén csaptak fel, két habosított sugárral oltották el. Kisdi Máté hozzátette: mire kollégái kiérkeztek a helyszínre, a sofőr már kiürítette a buszt, személyi sérülésről nem tudnak. A BKK sajtókommunikációs irodája az MTI-vel azt közölte: az autóbusz a magas padlós Ikarus 280-as szériából származott, a járművet a BKV 1993-ban vette állományba, 2002-ben kapott utoljára jelentősebb felújítást. A BKK sajnálatosnak nevezte, hogy a BKV 2004 óta nem rendelt új autóbuszt, a lemaradás emiatt jelentős, a budapesti buszflotta az egyik legöregebb Európában. A BKK létrejötte óta igyekszik a helyzeten javítani: csak idén 105 darab alacsony padlós, 8 év körüli használt buszt állítanak forgalomba - hangsúlyozták, hozzátéve: eközben jelenleg is folyik a tender 150 új busz forgalomba állítására 2013-tól."

Tehát a BKK szerint a BKV a hibás, amiért nem rendeltek új autóbuszt, de most, hogy van BKK, minden rendben, ők javítanak a helyzeten, csak az ő létezésükön múlt minden.

Érdekes szervezet ez a BKK, aminek a létezését leginkább annyira lehet csak érezni, hogy mindenhova felnyomja a matricáját, még a BKV szerelőit is BKK szerelőknek hivatja, sőt, már a BKV diszpécsere sem a BKV diszpécsere, hanem a BKK-é. Na meg onnan lehet érezni a létezésüket, hogy Vitézy Dávidka fizetését mi nyögjük.

61 komment

Címkék: BKV MTI BKK

A bejegyzés trackback címe:

https://tuzgolyo.blog.hu/api/trackback/id/tr944695594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zedgar007 2012.08.04. 16:44:42

Ez a Vitézy gyerek nem több, mint egy lelkes amatőr...és mint ilyennek nem járna fizetés hanem neki kéne fizetnie....

Dour ® 2012.08.04. 16:55:54

Hmmm....
Ez a BKK olyan, mint a katasztrófavédelem?
Papíron léteznek, de egyébként semmit nem csinálnak?
Pontosabban, ha igen, azt is rosszul?
A katasztrófát már nem lehet megvédeni, megtörtént.
Majd mennek a mentősök és a tűzoltók melózni.
A BKV pedig melózzon szakadt járművekkel, majd a BKK megmondja, hogy kell új jármű.
Hmmm.....
8 éves, besz@rás.
Vytézy szerint a hármas metró biztonságos. Csak tudnám, miért nem avval jár.

Pistike_ 2012.08.04. 17:09:21

A BKK azért kellett, hogy a mostaniak haverjai kapják meg azt a pénzt, amit eddig a Hagyó-haverok kaptak.

Vitézy is kinek a rokona ?

Remélem a következő kormány majd tényleg elszámoltat és kamatostól visszafizettetnek velük mindent. Az lenne még szép show ...

amatőr 2012.08.04. 17:13:09

Nincs valakinek pár liter felesleges RAL 5015 (égszinkék, bilikék, strandkorlátkék, vitézykék...) színű festéke? Olyan jó lenne vele lemázolni egy bizonyos Skoda Superbet...

andorka 2012.08.04. 17:19:25

És ettől a hónaptól a havibérleten sem a BKV logója hanem a BKK-é van. Szerintem itt lapul majd valami átszervezés, kérdés hogy mennyire lesz publikálva és hogy megint ki jár jól ezzel. Valószínűleg nem mi, utasok.

vanek ur 2012.08.04. 17:20:43

"A BKK sajnálatosnak nevezte, hogy a BKV 2004 óta nem rendelt új autóbuszt"

Nagyon vicces. A BKV nem azért nem rendelt új buszt, mert nem akart. Csak éppen valahogy senki nem talált néhány tízmillárdot arra, hogy új buszokat vegyenek. Egyébként buszokra valahogy most se nagyon akad pénz, BKK ide vagy oda.

Jofiu 2012.08.04. 17:27:08

TUDTAM!!
Annyira tudtam, hogy ez lesz - hisz mindíg ez van.
Utálok utólag okoskodni, de ezt tényleg éreztem mikor megalakították a BKK-t.
Hogy előbb utóbb mutogatni fognak.
Rossz ügyben a BKV-ra - amihez ilyenkor úgy tálalják semmi közük, tőlük független, ők is csak szegény szenvedő alany -, jó ügyben pedig magukra.
Aztán maradjon minden a régiben, jól elmutogattunk meg magyaráztunk, a problémát leráztuk magunkról, másra kentük, szép és kemény munka volt, a bevételből jól meg is jutalmazzuk magunkat. Lehet át is színezünk valamit.

A Dávidka elmehet a picsába.
Látványelemekkel dobálózni, pénzt beszedni, aztán másra kenni a szolgáltatást amit tőlük vásárolnak azt nagyon tud.
Minek szednek olyanért pénzt amire a szavaik szerint nincs ráhatásuk? Hm? Ilyen elven én is tudnék buszjegyért pénzt szedni, aztán majd ráfogom Dávidkára. Tuti buli.
Semmivel sem különb mint az elődei. Egy grammal sem.

(nem könnyű a sztori tudom, de akkor legalább ne legyenek ilyen pofátlan szófosók, csak felbasszák az embert. Egy elnézést, dolgozunk az ügyön bőven elég, nem kell mást sározni azért amiért ők a felelősek a vevő felé, kijelölték magukat azzá kéretlenül, nagy mellénnyel, eddig lényegében teljesen fölöslegesen)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.04. 18:20:59

A BKK által elregélt buszok is csak alvállalkozók, nem saját beszerzések.

Jut eszembe: Felszámolják a BKV Mozgólépcső kft-t.

A vagyonvédelmi tendereket egy (volt) miniszter volt cége nyeri zsinórban

....

.,...

....

....

Látható, egy betűnyi különbség mire képes. (BKV - BKK)

proligarcha · http://fityiszt.blog.hu/ 2012.08.04. 18:35:58

bezony, minden ami bevételt jelent látványosan BKK-s lett, kivéve az ellenőrök, akik bár szintén BKK-sok lettek (pénzt hoznak ugyebár a konyhára) de még mindig BKV-s karszalagban, sőt BKV-s azonosítóval vadásszák a bliccelőket. Mert ugye hiába, a gyűlölet maradjon csak szerencsétlen BKV-n. Szánalmas, és ez valószínűleg az utazóközönség tudatos megtévesztése tényállást is kimeríti.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.04. 19:00:51

Ha holnap felszállok a hatosra, akkor kivel kerülök jogviszonyba? A BKK-val vagy a BKV-val?

Dr.Betépett felhasználó 2012.08.04. 19:30:59

@amatőr: mázolni??????affenét.leönteni vele

A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó 2012.08.04. 19:50:09

Nem értem miért kell rendszeresen becézni Vitézy Dávidot? Az még önmagában se nem érdem, se nem bűn ha valaki fiatal. Sokan szoktak pl. egyes politikusok magasságára is utalni ezzel, de VD-t alacsonynak sem mondanám.
A poszt értékéből is levon ez a kicsinyítőképző. Próbáljunk meg elvonatkoztatni az életkorától, ettől még akár zseni is lehetne (lsd. Petőfi)

Measurer 2012.08.04. 19:56:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: gondolom a BKK- a júliusban váltott bérleten már BKK van feltüntetve. Eddig a BKSZ-BKV-MÁV Start-Volánbusz logója volt a bérletszelvényen

abalek 2012.08.04. 19:59:54

Tényleg nagyon gáz ez a BKV (BKK). Most voltam Varsóban és Krakkóban, és hát ég és föld a miénkhez képest. Pedig "csak" Lengyelország, ami valamikor tele volt Ikaruszokkal. Ma az öregebb villamosokon is legalább a vezetőfülke klimatizált. Nálunk még az újakon is hol működik, hol nem. Minden járművön korszerű utastájékoztatás, messziról jól láthatóak a viszonylatjelzések, a megállókban nem muszáj a menetrendeket bogarászni, mert az elektronikus tábla is folyamatosan frissül hogy melyik számú vili, és hány perc múlva érkezik.

Benbe · http://www.benbe.hu 2012.08.04. 20:02:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Csak a most érkezett szóló Volvók egy része alvállalkozói, a többi BKV saját busz.

A jogviszonyod a te szolgáltatóddal van utazáskor, ami lehet a BKV, a MÁV, a GYSEV, a Volánbusz és a Vértes Volán. Tőlük a helyi közlekedést a BKK, a helyközi közlekedést az RKI rendeli meg. A szolgáltatás megrendelője határozza meg, hogy kinek fizetsz a szolgáltatásért (helyi közlekedésért a BKK-nak, helyköziért viszont magának a szolgáltatónak).

@Pistike_: A BKK igencsak alaposan a körmére nézett a BKV-nak, és számtalan (bár talán aprónak tűnő, de összességében igen jelentős), a szolgáltatást javító intézkedést hozott. Elég a mostani pénztárnyitvatartásiidő-hosszabbításra gondolni.

@vanek ur: A BKV-nak volt pénze nagyon sok mindenere, amit saját, belső érdekeitől vezérelve nem új vagy újabb járművekre költött. Egy ipari csuklós villamos felújítására többet költöttek, mint amennyiért a BKK használt TW6000-reseket vett, ami öt éve mégnagyobb üzlet lett volna, de a BKV-nak a saját cimboráit kellett tömnie fölösleges megrendelésekkel (VJSZ kft.) Egy Hannoveri bármikor jobb állapotú, mint a Ganz által már a gyártáskor leszart, világháború előtti technikájú, rossz minőségű csuklósok.

Egy bizonyos korábbi BKV-vezérigazgató fiának cégétől is csak véletlenül rendeltek szinte új buszok áráért Ik280-főjavításokat.

A rendelkezésre álló pénzből és a még mindig létező pályázatból csaknem ingyen föl lehetne újítani, meghosszabbítani és új járművekkel ellátni a fogast, de a BKV elég ügyesen lenullázta a projektet, szintén azért, hogy maga költhesse el a pénzt - magára.

Measurer 2012.08.04. 20:30:42

@Benbe: és közvetlenül a közszolgáltatókhoz forduljunk továbbra is hibás teljesítés, vagy elmaradt szolgáltatás esetén?

vajdasagi 2012.08.04. 20:54:28

@Benbe: Az biztosnak tűnik, hogy a Demszki-Hagyó érában csúnya dolgok történtek a BKV-ban. Ezért most nincs már SZDSZ, a Demszki is eltűnt a búsba. és talán a Hagyót bebörtönzik. Mindez jól van így. Az egyébként nagyon ellenszenves Budai sokat nyerne a szememben, ha a Hagyót letöltendő börtönbüntetésre itélnék.
(Mellesleg annak idején a szociknak is volt egy vérciki embere, aki az elődök bűneit kajtatta, igencsak sikertelenül. Tényleg csak ilyen undorító pacákokat lehet megbízni ezzel - az egyébként jogos - feladattal?)

De attól még nem tűnik értelmesnek, hogy a Vitézy, azért mert rokona "tudjuk-kinek", teljhataltam kapjon a BKV felett. Semmi tapasztalattal vagy teljesítménnyel a háta mögött. És pláne ez a BKK-BKV kettősség erősen zavaró. És nagyon az a benyomás, hogy tovább akar mászni a Dávid felfelé. Remélem nem főpolgármester akar lenni, mert számomra a Tarlós egyenlőre szimpatikus, és nem szívesen látnám, ha a "rokon-fiú" felváltaná őt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.04. 21:06:22

@Benbe:

Csak a most érkezett szóló Volvók egy része alvállalkozói, a többi BKV saját busz.

- Azt mond meg nekem, a BKK megalakulása óta hány db új busz lett vásárolva.

Használtból lettek véve a VanHool-ok, és a Citarok. Ezek kötül a Citaro annyit is ér....

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.04. 21:09:47

@vajdasagi:

"Az biztosnak tűnik, hogy a Demszki-Hagyó érában csúnya dolgok történtek a BKV-ban."
- Most is. Ezt belső forrásból tudom. Egyes dolgok nagyságrendekkel csúnyábbak.

"Az egyébként nagyon ellenszenves Budai sokat nyerne a szememben, ha a Hagyót letöltendő börtönbüntetésre itélnék."
- Budai helyett hagyjuk a bíróságra az ítélkezést.

a Dávid ... .... .... Remélem nem főpolgármester akar lenni, mert számomra a Tarlós egyenlőre szimpatikus, és nem szívesen látnám, ha a "rokon-fiú" felváltaná őt.
- Utcákat átnevezni a rokon fiú is tud.

lutria 2012.08.04. 21:10:24

Ja,kíváncsi lennék ha a Vitézynek vagy a Tarlósnak profi módon (sérülés nélkül) ellopnák és átfényeznék bilikékre a kocsiját-úgy kerülne-e a jegyzőkönyvbe és nyilvánosságra hogy megrongálták és X milliós kárt okoztak benne...?

Zoli74 2012.08.04. 21:15:04

A BKV a BKK-tól (nem) kapja meg az üzemeltetéshez szükséges pénzt, majd mivel a pénz nem elég a megfelelő színvonalú takarításhoz pl., ezért levon a pénzből, mert nem azt a színvonalú szolgáltatást kapja, mint amit megrendelt!!!

Egyes villamosok forgózsámolyát 150.000 km körül kéne cserélni. Most sokban 450.000 van bennük... No comment.

karikaV43 2012.08.04. 21:15:40

De jó hogy nem kell ezekre a szolgáltatásnak nevezett vénségekre felülnöm,bár egy nosztalgia vonattal megbékélnék.A kiégett buszt láttam is ma mindenki bámulta oltás után már volt kamerás ember is mert ez ám a hír nem a tönkre ment ország.

karikaV43 2012.08.04. 21:17:06

@Zoli74: mert mindenki tudja hogy úgy is túl van biztosítva haha.

Kaptabakta 2012.08.04. 21:30:10

@Benbe: Jó néhány barátom dolgozik a BKV küldönböző cégeinél. Hát a BKK-ról annyit tudnak mondani, hogy amig Langyi Dávid alá nem írja a papírt addig egy csavart nem tudnak rendelni a karbantartáshoz. A BKK által berendelt használt cuccok meg kritikán aluli (érts tisztában vannak a jelen járműpark állapotával és ahhoz képest) állapotba beérkeztett, agyonharcolt, rozsdás szarok.
De lehet védeni a BKK-t és Vitézi úrat; végül is apuci sokat feccölt az elmúlt évekbe a mostani vezetésbe.

Zoli74 2012.08.04. 21:53:42

@Kaptabakta: Én is úgy hallottam, hogy a telepek egymást hívogatják, hogy nincs-e az övékénél kevésbé sz@r alkatrészük. Ma bkv-zni igazi kalandtúra, nem is értem, miért ilyen olcsó...

kelevaleez 2012.08.04. 21:59:55

én nem akarom értékelni a BKK-t, de ez a dávid, miután a MÁV szakértői jelentése szerint a hármas metró pályateste a karbantartás hiánya miatt ment tönkre (ez a tarlós féle demszki-örökség vizsgálat volt,amiről azóta is kussolnak), kiállt a hírtv stábja elé,és elmondta, hogy a metró kerékkarbantartó műhelyét valóban felújították, ezért nagyjából egy éven keresztül centírozás nélkül mentek a hármas metró szerelvényei, de senki ne aggódjon, most már kész és behozták a lemaradásukat,most már minden kerék kör alakú.

a bkk-t nem véleményezem, de ez a csávó kártékony és komplett hülye.

ne most 2012.08.04. 22:03:33

Kalsszikus diktatorikus vezetési módszer. Egy dicserni máskor büntetni ugyanazért. Dicsérni a beszerzést majd szidni a beszerzés. Megkötni a szerződést legjobbal, majd ki nem fizetni mert szar munkát végzett. Kötelezővé tenni a megállók bemondását, majd kirugni azt a gépkocsivezetőt, aki túl komolyan vette, majd felmondani annak, aki nem vette túl komolyan. Felfesteni a Budaörsi buszsávot, majd megszüntetni a buszsávot.

Jofiu 2012.08.04. 23:01:48

@Zoli74:
A név jó.
Ha így megy tovább tényleg biciklis futárokra kell majd felszerelni a műholdas forgalomirányító és befolyásoló berendezéseket.

(csak remélni tudom, hogy az egyenlőtlen járműkövetést nem a szokásos magyaros/poroszos szigorúsággal fogják megoldani: lassítani azt amelyik beérte az előzőt, a rajta lévő utasokkal együtt, csak hogy a követési távolság szentséges statisztikája médiaképes legyen . Remélem valami okos rendszert dolgoznak ki, mint pl. olyat amit máshol csinálnak: ha a busz hamar ér egyes kijelölt fő megállókba akkor nem indul tovább míg el nem jön az ideje (ehhez nem is kell műholdas rendszer). Késő buszokkal sokat nem tudnak csinálni, ha egy késő busz miatt torlódnak rá a többi buszok akkor a követési távolság szentségét csak a forgalom általános továbblassításával tudják csak kielégíteni. Gyorshajtás, megállókihagyás, utasok noszogatása, sofőr megfenyítése a menetrend be nem tartása miatt gondolom nem jön szóba)

Gera 2012.08.04. 23:24:32

@amatőr: Ez mondjuk nem is hülyeség, ez a minimum, hogy Dávidka autója is az új egységes bugyikék színben pompázzon, ha már ilyen okosan kitalálták. Fő az egységesség ugye.

Szervátültetés 2012.08.04. 23:50:04

A BKK-nak annyi szolgálati autója van már, hogy egy fél taxitársaságot kitesz. Dávidka első dolga volt magának szolgálati autót rendelni. Vett is, miniszteri kategóriájút. Mer az neki jár. Sofőrrel persze, mert jogsija sincs.
Teccikérteni? Olyan egyén felel Budapest közlekedéséért aki nem képes még jogosítványt sem szerezni, a műszaki dolgokhoz annyit konyít mint Smittpál a helyesíráshoz, van a nagy szája és imád kamerák előtt tetszelegni, egyáltalán, tetszelegni.
Lehet üdvözölni a Szigeten, biztos kidugja a képét oda a legújabb hódításával egyetemben pfuj. Persze nekik VIP jegyük lesz. Életében nem fizetett még semmiért.
Szóval aki kékíteni akar az a Szigeten megteheti.

taxi546 2012.08.05. 00:43:52

B.K.A. Dávidka! Remélem tudod értelmezni.

christophe 2012.08.05. 00:56:36

A buszvezetok tehetnek mindenrol, mièrt nem szolnak ,hogy uj buszt szeretnènek ;-))

lavór 2012.08.05. 07:52:27

Remélem a zöldek már ütik-verik a BKK és a BKV asztalát, hogy az Unió által 80%-os ártámogatású elektromos buszokat vegye meg a 10 éves leharcolt buszok helyett.

Measurer 2012.08.05. 07:59:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A Citarokat Londonban "Chariots of Fire"-nak (Tűzszekér) nevezték el.
Világoskék szinű Citarókat pl. itt lehet látni:
en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Citaro

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.05. 08:18:22

@taxi546: csak húzzon előtte kotont, nehogy szaporodjon! :D
(bár az látható, hogy anyuci hajlamos gumi nélkül is, különben dávidka nem jött volna létre)

Iza Béla (törölt) 2012.08.05. 08:21:05

@lavór: Az elektromos buszok a dízelek háromszorosába kerülnek. Értem, hogy még így is kevesebbe kerül, mint a dízel, de utána majd 3-5 év múlva sokba lesz az akku.

lavór 2012.08.05. 08:28:56

@Iza Béla:

Ezt most ki kezdte terjeszteni? Mint írtam, 80% támogatással lehetne megvenni. Az üzemben tartási költsége az évek alatt olcsóbb, mint a dízel testvéreié. 5 év alatt összespórol az a busz annyit, hogy az aksijait felújítsák. De biztos sokkal jobb 10 éves használt, több 100.000 kilométert futott buszokat megvenni, azokat a magyar igények szerint átalakítani, festeni, majd szórni beléjük a pénzt folyamatosan. Lásd: volvo, mercedes buszok.
A zajterhelésről, környezetszennyezésről már szót se ejtsünk, ugye?

Iza Béla (törölt) 2012.08.05. 08:34:37

@Benbe: "Egy ipari csuklós villamos felújítására többet költöttek, mint amennyiért a BKK használt TW6000-reseket vett, ami öt éve mégnagyobb üzlet lett volna, de a BKV-nak a saját cimboráit kellett tömnie fölösleges megrendelésekkel (VJSZ kft.)"

Remélem észrevetted, hogy most a TW-k fővizsgáznak. Ráadásul a kocsik korántsem egységesek. Ki végzi a felújításokat? Ugyanaz a géppark álla a rendelkezésükre, mint az iparihoz, csak éppen ez doksi és gyakorlat nélkül. A VJSZ Kft. mennyiért csinálja meg a TW-ket?

"Egy Hannoveri bármikor jobb állapotú, mint a Ganz által már a gyártáskor leszart, világháború előtti technikájú, rossz minőségű csuklósok."
Amikor az iparit tervezték, nem sok lényegesen jobb jármű készült a világon. Persze rosszabb sem feltétlenül, egyszerűen ilyenek voltak. A két jármű között 10-15 év van. Látszik.A TW-k is elavultnak tűnnek egy K-5000-eshez képest - na jó, az nem 15 év, viszont ugyanúgy egy új generáció.

Iza Béla (törölt) 2012.08.05. 08:52:25

@lavór: "5 év alatt összespórol az a busz annyit, hogy az aksijait felújítsák." Miért, mennyi az akkupakk? Egy légkondis troli kb. 1 kWh/km-t fogyaszt, a BKV-ELMŰ szerződést kell megnézni, mennyiért veszik a villanyt. Gázolajból Egy ugyanakkora busz kb. 55 l-t fogyaszthat, ami 200 Ft körüli költséget jelent. Ehhez jön még a váltó és a motor olajai, stb. Egy évben a busz fut max. 60000 km-t. Legyen mondjuk km-enként 200 Ft a különbség (a villany tényleg olcsó, amibe a nem gázolaj típusúak kerülnek, annyi lehet a villanyköltség), akkor egy évben 12 milliót takarítasz meg. Ma az akkuk élettartama nem lépi át az 5 évet. Ha 5 év után cserélni akarsz, akkor egy dízelbusz árát kell kicsengetned (Az ilyen akkuk 12 V 100 Ah-s példánya 100-150 ezer Ft, elég sok kell belőle, ha 500-600 V-ot akarsz előállítani.), ami fájdalmas. Buszra kb. 8 évente kell egy vagyont költeni, amikor is motor, esetleg váltó csere. Jóval olcsóbb. Persze lehet, hogy 5 év múlva az akkut utánad fogják dobni.
Ha lenne EU támogatás CNG autókra, a BKV helyében tuti azt vennék.

ha-ha-ha 2012.08.05. 08:57:35

@proligarcha: Gratula! Sajnos valóban így van, Mi belülről még jobban látjuk, érezzük ezt BKV dolgozókként. Ami rossz, az a maradi, ócska BKV műve, ami szép és "új", az mind a BKK-é. Na, meg az is az övéké, amit egyszerűen elvesznek.

lavór 2012.08.05. 09:06:00

@Iza Béla:

Szép számítás, de például senki nm tudja, mennyibe fog kerülni 5 év múlva a gázolaj. Emellett a technológia sajnos előre halad, nem hátra. (Akár harmadába is kerülhet az akku addigra, illetve új, olcsóbb megoldások is léphetnek a pástra.) A ma újdonságai a holnap átlagcikkei. Hidd el, sokkal többe fog kerülni a régi, korszerűtlen, kevesek által használt, így kis szériában gyártott közlekedési eszközök fenntartása, mint a korszerűeké.
De nem várok nagyon sokat ezen a téren sem a magyaroktól, a világ előre, mi hátra megyünk. :(

De mennyi garanciát adnak egy használt 10 éves buszra? Menyit egy új buszra? Mennyibe kerülnek a használt buszok? Mennyibe kerül a használt buszok magyar viszonyokhoz való átalakítása? Vessük össze a használt buszok beszerzési árát az új, már eleve a magyar igény szerint legyártott buszokéval, amiket gyakorlatilag a teljes vételár húsz százalékáért megehetünk. 80% árengedménnyel magyarán!

bebe tv 2012.08.05. 09:24:51

@Pistike_: Vitézy is kinek a rokona ?

A kis Vitézy gyerek a Vitézy Zsófia féltestvére, a Zsófink pedig Orbán Viktor unokatestvére. Minő véletlen, hogy az egész rokonság majd szép pattan a tehetségtől.

bebe tv 2012.08.05. 09:34:59

@vajdasagi: De attól még nem tűnik értelmesnek, hogy a Vitézy, azért mert rokona "tudjuk-kinek", teljhataltam kapjon a BKV felett. Semmi tapasztalattal vagy teljesítménnyel a háta mögött.

Egyébként Tarlós elvtárs a rádióban azt nyilatkozta a Dávidkáról, hogy egymagának magasabb IQ-ja van mint az egész szoci parlamenti frakciónak együtt.
Nem csoda, hogy azóta is törli a szart a nyelvéről, ami onnan csak nem akar elkopni. Na akkor most az a kérdés, hogy mennyi a Tarlós IQ-ja.

bebe tv 2012.08.05. 09:41:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A BKK által elregélt buszok is csak alvállalkozók, nem saját beszerzések.

Bizony, bizony. Mégpedig a VT-Transman-é. Az pedig Széles Gábor érdekeltség.
A győri Kravtex buszgyártó pedig nem kap állami megrendelést, hogy szép lassan bebukjon. Utána pedig Széles elvtárs aki rátenyerel a Rábára, majd gyártani kezdi a Volánok-nak és a BKV-nak a buszokat. Jól kitalálta ezt a nemzeti együttműködés kormánya, hogyan lehet a párt mecénásait helyzetbe hozni.

Tűzgolyó 2012.08.05. 10:13:04

Moderátori közlemény: a nem identitással és faji hovatartozással kapcsolatos felvetéseket kérném mellőzni.

DR. INKVIZITOR 2012.08.05. 10:23:40

Kedveseim!
A BKV Utazási Feltételek között egy(1)! konkrét szolgáltatói vállalás van: az utast - menetdíj megfizetése ellenében, üzemidőben - A-tól B-ig elszállítja.
Olyan apróságok, hogy menetrend, jármű műszaki állapota és tisztasága, antiszociális utasok, stb. nem jelentenek problémát.
Az utasoknak azonban sok(!) kötelezettsége van, amelyeket nem szándékozom most felsorolni.
Ezek után mindenki örüljön az alacsony jegyáraknak és olcsó bérleteknek!

Measurer 2012.08.05. 10:44:54

@Tűzgolyó: Végül is ezt a posztot a BKK ellenes éllel írtad, az indulatok kiváltása be volt kódolva. Ha szabadna emlékezetedbe idézni, az egyik nagyobb hitelfelvételnél tett ígéretet az előző városvezetés a bp-i tömegközlekedés átvilágítására.Az ezt végrehajtó BCG tette a javaslatba a közbenső, a főváros és környéke közlekedési szolgáltatásait megrendelő szervezetet. A különféle lobbiknak (pl. BKV) minden más racionalizálási tervet sikerült megfúrni. Ezt az egyet nem.

djnagyzo72 2012.08.05. 11:15:24

Azzal a hazugsággal kezdte, ami már lagiusként ellentmond: hogy BKK-nak az a felügyleti célja a BKV-nak, hogy az UTAS A pontból B pontra tszta járművel pontosan eljusson. Ezt PAJZSOT használja fel AZ ÁLLAMI CÉG ÚJ PÉNZCSAPJÁHOZ - PÉNZMOSÁSÁHOZ. Ennyi gyerekek!

djnagyzo72 2012.08.05. 11:19:24

Alapszabály: MINDEN KORMÁNY A MAGA EMBEREIT VISZI!! A BKV NEM MÁS, MINT EGY POLITIKAI CSATATÉR, MELYBEN AZ UTAS S DOGOZÓI A VESZTESEK!!

Iza Béla (törölt) 2012.08.06. 06:18:14

@lavór: Nem baj, ha a jelen gazdasági helyzetben a felelős (?) vezetők 19-re lapot húznak, de én biztosan nem írnám alá nagyobb mennyiségű akkus busz beszerzését. Egy kisebb flotta (100-200 db.) még esetleg, mert azt könnyebb pótolni, ha kiborul. Azok a Citarok, amelyek ide eljutottak használtan, azok az első, nem túl sikeres sorozatokból valók. Ezért is akarnak szabadulni tőlük. Ráadásul a 10 éves kor választóvonal, ha addig nem voltak felújítva, inkább érdemes pár évig használni, majd kidobni, mint felújítani.

Kb. azt várom ezektől a kocsiktól, hogy most az újdonság erejével eladják magukat (egyre több helyen), majd mielőtt kiderül, hogy a napi gyakorlatban 5 év után mit produkálnak, kijön a váltótípus - legalább névleg kicsit jobb képességekkel. A fejlesztők ugyanis nem fognak tudni készre csinálni egy típust pár éven belül, mert még Kínában sincs rá pénz.

Ja, és ha valaki megnézné, hogy Széles hol áll ebben az üzletben, érdekeseket mondhatna...

lavór 2012.08.06. 06:24:56

@Iza Béla:

Az a baj, hogy annyira lepusztult a BKV gépjárműparkja, hogy kényszerlépésben vannak.
Már 100-200 új, elektromos busz is nagy előrelépés lenne a roncsokhoz képest. Egyszerre úgy sem tudják lecserélni az összes rozsdaboglyát.

Iza Béla (törölt) 2012.08.06. 10:34:45

@lavór: Ha hagynák, már rég lecserélték volna. Ha hagynák, 1 év alatt a felét le tudnák cserélni. De más szempontok is vannak.

lavór 2012.08.06. 10:39:13

@Iza Béla:
Gondolom a zsebeket is tömködni kell. De minden járat kiváltására szerintem amúgy sem jó az elektromos busz.

Iza Béla (törölt) 2012.08.06. 10:58:23

@lavór: Miért, melyikre nem jó? Milyen fordában? Tényleg, pl. 2rész meddig lesz? Ameddig hatályos a KSZ? Lehet arra buszt rendelni?

lavór 2012.08.06. 11:02:50

@Iza Béla:

Például a 109-es, 7-es... járatok elég hosszúak, lehet nem elég nekik egy töltés. Emlékeim szerint egy töltéssel 250 km megtehető. A rátöltési lehetőséget, illetve az azzal járó esetleges gondokat nem ismerem.

Iza Béla (törölt) 2012.08.06. 14:30:52

@lavór: Leginkább attól függ, hogy mekkora a vonalon a keringési sebesség és mennyit van kinn az autó. A kétrészes elvileg garba tudja vinni, de sok esetben jobb a sofőrnek, ha nem ott végez. A kétrész amúgy is egy szívás. Az egyrészes számoknál lehet vonali leváltás és garban kezd - garban végez is. Szintén van bőven fölös futás az oda-vissza úttal. Ha azt számolod, hogy a 250 km-es elméleti hatótának általában a 60-70%-a kihasználható, akkor az max. 180 km. A buszoknál a keringési sebesség 18 km/h fölött van, azaz 10 órát sem bír ki. Közbenső töltéssel jól kibírná, de a gyorstöltők 200A fölött táplálkoznak, ami nem egészen a városi villanyhálózat kategóriája. Ha viszont a garázsba kell ennyi töltő, az vagy csak lassú töltést tesz lehetővé, vagy nagy betápot igényel.
A hosszú járatok a pihenők miatt sokszor állnak, így tudnak tölteni. Bár mondjuk a 30-as ilyen szempontból ritka randa, ott a pisiszünet sokszor kólásüveggé degradálódik.
süti beállítások módosítása