A Magyar Posta felsővezetői szinten foglalkozik a Tesco ajándékutalványainak eltűnésével. Egyre több ugyanis a panasz, hogy nem érkeznek meg a Tesco Clubcard program keretében a több száz vagy több ezer forintról szóló ajándékutalványok a címzettekhez.
A Tesco tudhatja magáénak az egyik legbénább, legigénytelenebb törzsvásárlói programját. A vásárlás után kapott pontokat ugyanis nem lehet a kártyával beváltani, hanem időszakonként ajándékutalványként postázzák a vásárlóknak járó összeget. Ugyan a szabályzat szerint az utalvány másra nem átruházható, de semmi védelmi funkciót nem építettek be, aki megkaparintja a levél tartalmát, az vígan felhasználhatja. Így lényegében arról van szó, hogy nem ajánlott küldeményben pénzt adnak fel. Naná, hogy eltűnik.
A nem ajánlott küldeményekért a Posta nem vállal felelősséget, a levél útja pedig ellenőrizhetetlen, egy nyoma veszett küldemény még csak X-akta sem. Eltűnhet a feladásnál, a szállításnál, a budaörsi logisztikai központban, akár a postás rossz helyre dobhatja be, mondjuk a saját zsebébe. Előfordulhat az is, hogy a logisztikai központban a szortírozó gép bedarálja, de úgy, hogy sem a feladó, sem a címzett nem állapítható meg utána. Milyen megnyugtató, ugye?
Most azonban a Posta vezetése is rádöbbent: rés a pajzson. Tömegével tűnnek el az utalványok, így egy belső körlevélben felhívták a középvezetők figyelmét, különös figyelemmel legyenek a Tesco ezen küldeményei iránt.
A Tesco pedig elgondolkodhatna a hűségprogramjának átdolgozásán, mondjuk úgy, hogy ne költsenek feleslegesen postára. Mert ezt is a vásárlók fizetik meg. Amúgy ha valaki nem tudná, az összes törzsvásárlói program elsődleges célja nem az, hogy jutalmazzák a vásárlókat, hanem az, hogy a vásárlási szokásaikat felderítsék.