Joggal merül fel a kérdés abban, aki emlékszik még Nógrádi László közlekedési miniszter 2001-es balesetére. Frissítsük fel egy kicsit az emlékezetünket!
Az első Orbán-kormány alatt 2000. május végén Katona Kálmánt (Fidesz) Nógrádi László (Fidesz) váltotta a közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszteri poszton. Pályafutása egy évig sem tartott, mivel 2000. október 28-án halálos közúti baleset részese lett.
A minisztert szállító autó megkülönböztető jelzéssel a 7-es főút ordacsehi elágazójánál karambolozott egy balra kanyarodni kívánó Trabanttal. A Trabant vezetője és utasa - egy fiatal pár - életét vesztette. A miniszter a megkülönböztető jelzést azért kapcsoltatta be, mert egy rendezvényre sietett és késésben volt. A bíróság végül a miniszter sofőrjét gondatlanságból elkövetett halálos közúti baleset okozása miatt 1 év 6 hónap fogházbüntetésre ítélte.
Az ügy jelentős közháborodást váltott ki, és akkor szigorították a miniszterek, államtitkárok kéklámpahasználatát. Úgy tűnik, az idő és a kétharmad memóriazavarokat okozott, és az alapkérdést tekintve a Nógrádi-féle baleset a honvédelmi miniszterrel megismétlődött.
Hende Csaba szeptember 19-én Szécsénybe tartott egy lakossági fórumra. Legalábbis így fogalmaznak hivatalosan, valójában az Orbán-kormány, mondhatni a Párt rezsicsökkentő propagandarendezvényére tartott. Az eddig kiszivárgott információk szerint Nagylóc és Zsunypuszta közötti szerpentines szakaszon próbáltak rövidíteni, de ott az utat raliversenyzők önkényesen lezárták. A honvédségi autó megkülönböztető jelzést használva kerülte ki az illegális lezárást jelző embert, majd nem sokkal később karambolozott egy szemből érkező versenyautóval. A balesetben öten sérültek meg, a miniszter válla eltört.
A kérdések adottak: Hende Csaba a Honvédelmi Minisztérium kontójára, közpénzen miért ment pártpolitikai rendezvényre? Tán mert kell a katonai támogatás Orbán Viktor háborújához? Egyáltalán milyen jogon használt a kocsi megkülönböztető jelzést?
Az egész baleset amúgy már onnantól bűzlik, hogy a sajtó megtudta. Az Országos Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata kapásból közölte, hogy az első adatok szerint nem a miniszter autója volt a hibás. Természetesen a környéket hermetikusan lezárták a rendőrök, az MTI-ben a legközelebbi fotó már csak a trélerre felkerült miniszteri autóról készült. Hogy mi az igazság, valójában hogy történt a baleset, ki a felelős? Ezt majd egyszer megtudjuk, vagy sohasem.
A poszt címére visszatérve, vajon indokolt Hende Csaba lemondása? Vajon lemond Hende Csaba? A második kérdésre a borítékolható válasz a "nem", mert a mostani Orbán-kormányban nem szokás beismerni a hibát, de az ő mentalitásuk szerint nincs is mit beismerni, mert sosem hibáznak (lásd hókáosz).