Ismét tanúbizonyságot mutatott az Országgyűlés (=Orbán-rezsim) a teljes dilettantizmusáról, illetőleg arról, hogy gőzük sincs a médiáról.
"A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény 148. §-a alapján, a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény szerint sajtóterméknek minősülő, hatósági nyilvántartásban szereplő orgánumok a választás kitűzését követő 5 munkanapon belül eljuttatják hirdetési szolgáltatásaik árjegyzékét az Állami Számvevőszék részére, amelyet az nyilvántartásba vesz és honlapján közzétesz." (Forrás: Állami Számvevőszék)
Először is, az árjegyzék alatt a listaárakat értik, amelyből aztán jó nagy kedvezményeket szoktak adni? Akkor aztán biztos nyomon lehet követni a költést. Ráadásul itt akár üzleti titoknak is minősülhető adatokról van szó, nem mindenki adja ki szívesen ezeket az árakat.
De ennél is nagyobb probléma, hogy internetes újságoknál mindez alkalmazhatatlan. Egy Google Adwords-ön vagy Etargeten érkező hirdetésekre a médiatulajdonosoknak sok ráhatása nincs, az árára legalábbis semmiképpen, az ugyanis nem fix, hanem kereslet-kínálat alapján, egy bonyolult algoritmussal változik. Ránézésre meg amúgy sem állapítható meg, hányszor kattintottak rá. Ott vannak még a nagy sales house-ok is, rajtuk keresztül futnak a hirdetések a médiafelületeken, így a pártok a "saját lapjaikat" leszámítva nem kötnek közvetlen szerződéseket médiumokkal.
Amúgy pedig vicc, hogy a pártok ellenőrzését úgy akarják megoldani, hogy a médiától kérnek előzetes adatszolgáltatást.